Sån't som ser knas ut på galjen, men man kärar ner sig i när det sitter på kroppen

Jag började känna att min svarta trenchcoat jag köpte på second hand - trots att den är typ min favoritjacka - började bli på tok för varm för det fina majvädret och begav mig ut till second hand-butikerna på söder i jakt på en jacka. Det funkade inte så bra, men då jag hade ärenden i Liljeholmen så begav jag mig till Liljeholmtorget, hittade en St. Erikshjälpen där och fick syn på två jackor. Den ena av dem såg inte alls ut som den typ av jacka som skulle sitta bra på mig, men det var någon detalj på den (närmare bestämt kragen egentligen) som fick mig att vilja prova den ändå, och såhär i efterhand är jag glad att jag gjorde det.

60 kronor kostade den, och det tyckte jag helt klart den var värd! Stora fickor att ha mobil och busskort i, tunn nog att vara en sommarjacka och både ledig och lite fancy på samma gång, I like!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback