Mad Minerals: Payday


Som sagt i det senaste inlägget hade jag köpt en eyeliner från MAD Minerals. Jag gjorde en liten testswatch på handen dagen då jag fick den och mina första intryck var:
  • Den känns mycket mörkare än på bilden
  • Det kändes som att färgen gick ur ganska snabbt och eyelinern såg mer svart än grön ut
  • Färgen vägrar släppa taget! Seriöst, det var spår av eylinern på handen två dagar efter testet!
Igår valde jag dock att prova eyelinern på ögat. Jag tänkte att då jag lätt får oljiga ögonlock så kanske den beter sig annorlunda där än på min hand (troligen). Jag grundade med Urban Decays Primer Potion, samt hade ögonskuggor från MAD Minerals. Ovan ser ni lite bilder på hur eyelinern satt på morgonen, och därefter hur det såg ut runt 17 timmar senare. Som ni märker har ögonskuggan börjat ge vika efter en lång dag, men eyelinern sitter som den ska och har inte färgat av sig nämnvärt på resten av ögongloben (jag körde med IsaDoras Fine Liner Eye Stylo innan, och trots att jag preppade med primer under så lämnade den nästan alltid en svart rand ovanför globen efter en heldag). Jag var lite rädd att penseln skulle vara jobbig att jobba med, men jag tycker ändå den funkar väldigt bra för mig - och jag har väl använt eyeliner/kajal VÄLDIGT sporadiskt i kanske ett år, så jag är ingen expert på att applicera en sådan. Färgen ser mycket finare ut på ögonlocket och jag är i mångt och mycket nöjd med den här produkten! Jag vet inte om det berodde på att jag grundade med primer, men den var också mycket enklare att ta bort på ögat än på handen också, så det kändes betryggande ;) Jag bör väl testa den utan primer någon gång också och se hur den funkar då, men än så länge är jag glatt överraskad då jag tyckt att just eyeliner har varit väldigt svåranvänt. Nu känns det genast mycket roligare att använda!

Så därför vågar jag rekommendera denna produkt, det blir nog till att jag köper flera av dessa nästa gång jag beställer från MAD Minerals.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback